Klub Badaczy Przyrody

  • Łyk elektroniki :)

      ŁYK ELEKTRONIKI 🙂 z wielkim zaangażowaniem i skupieniem łączyliśmy różne obwody 🙂      

    Czytaj więcej
  • CZY MOŻNA ZJEŚĆ GRANIASTOSŁUP?

    Na ostatnich zajęciach w tym roku tworzyliśmy  z  kulek  przestrzennych, z których  budowaliśmy  jak największy graniastosłup. Na końcu zbudowaliśmy graniastosłupy które ze smakiem zjedliśmy 🙂

    Czytaj więcej
  • Mały Badacz zdobył nagrodę! :)

    Wzięliśmy udział w programie Ministerstwa Środowiska dla klas I-III szkoły podstawowej  LEKCJE Z NATURY 🙂 Aby zdobyć nagrodę musieliśmy razem z panią Agnieszką Kowalczyk wykonać 6 zadań. Były one  ciekawe i wprowadziły nas  w fascynujący świat różnorodności biologicznej. Tworzyliśmy łańcuchy pokarmowe,  ułożyliśmy przyrodnicze abecadło , obserwowaliśmy ptaki i różnorodność życia […]

    Czytaj więcej
  • Geoplan

    Geoplan? Co to takiego? Mimo, iż wyraz ten brzmi nieco dziwnie, naprawdę nazwany jest tak bardzo prosty przedmiot, który pomoże każdemu dziecku rozwijać umiejętności matematyczne! Podstawą konstrukcji geoplanu jest tzw. sieć kwadratowa, czyli inaczej mówiąc sieć punktów, w których przecinają się linie równoległe i prostopadłe równo od siebie oddalone. Geoplan […]

    Czytaj więcej
  • Wybuch wulkanu

    Dzieci uwielbiają  wszelkie eksperymenty i doświadczenia. Tym razem postanowiliśmy zrobić  wybuchającą makietę wulkanu 🙂 Co będzie nam potrzebne? ocet  lub cytryna soda oczyszczona sól i mąka Na pierwszych zajęciach wyrobiliśmy ciasto solne i ulepiliśmy wulkany. Musieliśmy poczekać aż ciasto nam wyschnie.  Bawiliśmy się przy tym super ? Na następnych zajęciach […]

    Czytaj więcej
  • Mały Badacz pomaga ptakom

    Zima to jeden z najtrudniejszych okresów w życiu ptaków. Niezwykle ciężko jest im znaleźć w tym czasie pokarm. Chętnie skorzystają więc  z naszej pomocy i za dokarmianie odwdzięczą nam się latem pięknym śpiewem. Jeżeli zaczniemy dokarmiać ptaki zimą to musimy to robić przez cały ten okres. Ptaki jak już przyzwyczają […]

    Czytaj więcej
  • Maszyny solarne

    W tym roku zaczęliśmy eksperymentowanie z modelami napędzanymi energią słoneczną. Rozwijają one  pomysłowość i kreatywność a także uczą rozwiązywania zadań problemowych. Panele słoneczne są dla uczniów okazją poznania alternatywnego źródła energii, jaką możemy otrzymać i magazynować dzięki Słońcu. Z naszego zestawu możemy złożyć 22 modele. Zaczęliśmy od najprostszego – mamy […]

    Czytaj więcej
  • Oświeciło nas… :)

    Świece są przedmiotami bardzo dekoracyjnymi. Często jednak zanim jeszcze wypalą się nam do cna odkładamy je na bok, a po jakimś czasie zaczyna się nam zbierać cała sterta takich ‚niedopałków’. Nie wyglądają już one ładnie i nie bardzo mamy ochotę dekorować nimi stół. Żeby zrobić świeczkę z resztek wosku potrzebowaliśmy: […]

    Czytaj więcej
  • Skąd czerpie się papier?

    Czerpanie papieru to przede wszystkim świetna zabawa, ale także możliwość uzyskania niepowtarzalnych arkuszy papieru, które możemy wykorzystać m.in. w tworzeniu kartek okolicznościowych. Własnoręczne robienie papieru to nie tylko dobra zabawa, ale również dobry sposób na recykling. My postanowiliśmy zrobić piękne obrazki. Najprostszy przepis na papier czerpany jaki wykonaliśmy: Papier porwaliśmy […]

    Czytaj więcej
  • Nasza własna czekolada

    Przed Dniem Kobiet postanowiliśmy zrobić własną czekoladę, a właściwie czekoladki. Najpierw rozpuszczaliśmy gotową czekoladę w kąpieli wodnej. Następnie wybieraliśmy dodatki, m. in. zmielone orzechy, płatki owsiane, cukrowe kwiatki, cukierki, czerwony i zielony cukier i perełki cukrowe. Następnie czekoladę wlewaliśmy do wybranych wcześniej foremek. Po ostygnięciu mogliśmy wyjąć gotowe słodkości z […]

    Czytaj więcej
  • Chemia w małej skali

    20 lutego w naszej szkole gościliśmy naukowców z „Centrum Chemii w Małej Skali” z Torunia. Cóż to było za spotkanie ? WYJĄTKOWE! Praktyczne zajęcia edukacyjne miały na celu wprowadzenie uczniów w świat nauki i zainteresowanie ich przedmiotami ścisłymi. Dzieci na zajęciach, poprzez eksperyment i innowacyjne metody aktywizujące, mogły poznać zagadnienia […]

    Czytaj więcej
  • Niezwykła róża

    Na kolejnych naszych zajęciach zastanawialiśmy się co oznacza słowo „krajobraz”. Najogólniej, za krajobraz uważa się ogół cech przyrodniczych i antropogenicznych wyróżniających określony teren, zespół typowych cech danego terenu. My omówiliśmy trzy krajobrazy górski, pustynny i pustyni lodowej. W każdym krajobrazie coś nas zaciekawiło  Krajobraz górski – ze względu na […]

    Czytaj więcej
  • Słodko i słon(i)o

    Tym razem na zajęciach próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na  d z i w n e  pytania 🙂 Pierwszym z nich było: W JAKIEJ WODZIE NIE JEST W STANIE ZATONĄĆ SŁOŃ? Odpowiedzi na to pytanie poszukaliśmy w doświadczeniu z jajkami, wodą słodką, trochę słoną i bardzo słoną. Zaobserwowaliśmy że w bardzo słonej […]

    Czytaj więcej
  • Co się kryje w komórce?

    Jedno z naszych kółek poświęciliśmy na lepienie komórek z masy plastycznej. Kolory wybieraliśmy dowolne. Przekrój komórki zwierzęcej Mimo różnorodności kształtów i wielkości, komórki budujące organizm zarówno człowieka jak i zwierząt składają się z tych samych elementów. Na zewnątrz jest błona komórkowa, komórkę wypełnia gęsta cytoplazma, a w niej są zawieszone […]

    Czytaj więcej
  • Ozdoby choinkowe z surowców odpadowych – zrób to sam!

    Święta zbliżają się wielkimi krokami – niedługo nadejdzie czas aby wyciągnąć z kartonów mniej lub bardziej zakurzone bombki, łańcuchy i inne choinkowe ozdoby. W tym roku w szkole postanowiliśmy nieco ‚rozweselić’ naszą choinkę poprzez dodanie własnoręcznie zrobionych ozdób choinkowych z surowców odpadowych . Oto efekt naszej pracy. {gallery}images/klub-badaczy-przyrody/8/gal{/gallery} W głosowaniu […]

    Czytaj więcej
Akcja "Warto być dobrym"
Bądź na bieżąco

Wprowadź swój adres email aby otrzymywać powiadomienia o nowościach na naszej stronie.

Polecamy
SpokoTato - inicjatywa dla ojców